УДК 81\'243(4-672EU)
Библид: 1451-3188, 19 (2020)
Vol. 19, No 73-74, стр. 153-166
ДОИ: https://doi.org/10.18485/iipe_ez.2020.19.73_74.9
Stručni rad
Примљено: 22 Sep 2020
Прихваћено: 08 Oct 2020
ПЛУРИЛИНГВИЗАМ И ОБРАЗОВНА ЈЕЗИЧКА ПОЛИТИКА ЕВРОПСКЕ УНИЈЕ У СРБИЈИ
RADOJKOVIĆ ILIĆ Katarina (Pravni fakultet u Beogradu), katarina.radojkovic@ius.bg.ac.rs
У раду се разматра плурилингвизам као окосница европске језичке идеологије, као и концепт плурилингвалног и интеркултурног образовања чији је основни циљ промовисање хуманистичких вредности, међусобног поштовања, отворености, толеранције и дијалога међу народима. Наводе се неки од аката институција Европске уније и Савета Европе у којима се плурилингвизам и очување језичке разноврсности истичу као најзначајнији циљеви европске образовне језичке политике. Такође се разматрају нека од спорних питања везаних за језичко образовање у земљама Европске уније и анализира колико је плурилингвизам заступљен у образовној језичкој политици у Републици Србији. Наводе се и резултати истраживања спроведеног са студентима Правног факултета Универзитета у Београду у коме су испитивана њихова искуства и ставови према учењу страних језика уопште, а посебно према значају познавања више језика за њихову будућу професионалну каријеру и приступ програмима мобилности.
Кључне речи: Европска образовна језичка политика, Европска унија, плурилигвизам, настава страног језика, Савет Европе