UDK 81\'243(4-672EU)
Biblid: 1451-3188, 19 (2020)
Vol. 19, No 73-74, str. 153-166
DOI: https://doi.org/10.18485/iipe_ez.2020.19.73_74.9

Stručni rad
Primljeno: 22 Sep 2020
Prihvaćeno: 08 Oct 2020

PLURILINGVIZAM I OBRAZOVNA JEZIČKA POLITIKA EVROPSKE UNIJE U SRBIJI

RADOJKOVIĆ ILIĆ Katarina (Pravni fakultet u Beogradu), katarina.radojkovic@ius.bg.ac.rs

U radu se razmatra plurilingvizam kao okosnica evropske jezičke ideologije, kao i koncept plurilingvalnog i interkulturnog obrazovanja čiji je osnovni cilj promovisanje humanističkih vrednosti, međusobnog poštovanja, otvorenosti, tolerancije i dijaloga među narodima. Navode se neki od akata institucija Evropske unije i Saveta Evrope u kojima se plurilingvizam i očuvanje jezičke raznovrsnosti ističu kao najznačajniji ciljevi evropske obrazovne jezičke politike. Takođe se razmatraju neka od spornih pitanja vezanih za jezičko obrazovanje u zemljama Evropske unije i analizira koliko je plurilingvizam zastupljen u obrazovnoj jezičkoj politici u Republici Srbiji. Navode se i rezultati istraživanja sprovedenog sa studentima Pravnog fakulteta Univerziteta u Beogradu u kome su ispitivana njihova iskustva i stavovi prema učenju stranih jezika uopšte, a posebno prema značaju poznavanja više jezika za njihovu buduću profesionalnu karijeru i pristup programima mobilnosti.

Ključne reči: Evropska obrazovna jezička politika, Evropska unija, pluriligvizam, nastava stranog jezika, Savet Evrope